Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

ΜΑΖΙΚΗ-ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΝΥΠΑΚΟΗ - ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δεν ακυρώνουμε εισιτήρια-ακυρώνουμε την πολιτική τους! Δημόσιες – δωρεάν – ποιοτικές συγκοινωνίες. Αλληλεγγύη στον αγώνα των εργαζόμενων στα ΜΜΜ!

Η αύξηση κατά 40% των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών προκαλεί αγανάκτηση στους χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που είναι κατά κανόνα και οι πιο αδύνατοι οικονομικά. Αποτελεί τη σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι με τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, την ακρίβεια, τις απολύσεις, την ανεργία, την αύξηση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, στη βενζίνη και στο πετρέλαιο, με τη συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας και υγείας, την παράδοση όλων των «κοινωφελών» υπηρεσιών στο κεφάλαιο και την επιβολή κανόνων κερδοφορίας στη λειτουργία τους

Το κίνημα “δεν πληρώνω!” γιγαντώνεται

Όπως παραδέχεται και η μηνυτήρια αναφορά που απειλεί να καταθέσει η ΤΡΑΜ Α.Ε. εναντίον της καμπάνιας μας «Δωρεάν Μετακίνηση», της ΑΡΠΑ Νέας Σμύρνης – ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ και άλλων συλλογικοτήτων, επειδή προτρέπουμε τους επιβάτες να μην ακυρώνουν εισιτήριο, το κίνημα “ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ!” διογκώνεται συνεχώς. Απέναντι σε αυτό το κίνημα η κυβέρνηση μαζί με τα κανάλια και τους μεγαλοδημοσιογράφους εξαπολύει μια επίθεση ποινικοποίησης, πολιτικού εκφοβισμού και συκοφάντησης. Μιλάει για «τζαμπατζήδες», «ανεύθυνους» και «αντικοινωνική συμπεριφορά». Εμείς απαντάμε. Τζαμπατζήδες δεν είναι οι εργαζόμενοι που αρνούνται την επιβολή των μέτρων κυβέρνησης – ΕΕ- ΔΝΤ. Τζαμπατζής του μόχθου και της εργασίας μας είναι η κυβέρνηση που μειώνει μισθούς και συντάξεις, που διαλύει υγεία, παιδεία και συγκοινωνίες, που αυξάνει τις τιμές των εισιτηρίων, τα τιμολόγια της ΔΕΗ και το ΦΠΑ βασικών αγαθών. Τζαμπατζήδες είναι οι σύντροφοι του Τσουκάτου και η SIEMENS, είναι αυτοί που αφήνουν απλήρωτες τις καθαρίστριες των γραφείων του ΠΑΣΟΚ… Είναι οι εργολάβοι των δρόμων που υπογράφουν αποικιοκρατικές συμβάσεις με τις οποίες συμβάλλουν από 5% έως 8,5% στην κατασκευή έργων που θα εκμεταλλεύονται 100% τουλάχιστον για 30 χρόνια. Είναι υπουργεία και δημόσιοι οργανισμοί που οφείλουν στον ΟΑΣΑ το ποσό των 2 δις 700 εκατ. € για αντισταθμιστικές καταβολές, Είναι το ελληνικό δημόσιο που επιδοτεί με τα λεφτά των φορολογούμενων τις ιδιωτικές εταιρίες ακτοπλοΐας, την Olympic Air του Βγενόπουλου και τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ. Ενώ τα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς επιδοτούνται μέχρι το τελευταίο ευρώ, στις δημόσιες συγκοινωνίες καταβάλλεται μόνο το 18% της προβλεπόμενης από το νόμο επιδότησης. «Ανεύθυνοι» είναι αυτοί που διαλύουν τον ΟΣΕ, καταργούν δρομολόγια και αραιώνουν τις γραμμές. Αντικοινωνική είναι η πολιτική της κυβέρνησης – ΕΕ- ΔΝΤ, η πολιτική της φτώχειας και της εξαθλίωσης για τους εργαζόμενους. Λαθρεπιβάτες της ζωής μας είναι αυτοί που έχουν πνίξει στα χημικά, απαγορευμένα σε καιρό πολέμου, την Κερατέα και τους αγωνιζόμενους κατοίκους της για να προστατέψουν τα συμφέροντα των εργολάβων. Προσπαθούν να μας πείσουν ότι για όλα φταίνε οι μισθοί των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες. Επιχειρούν να μας στρέψουν ενάντια στους εργαζομένους των ΜΜΜ, και τους εργαζόμενους των ΜΜΜ ενάντια στους επιβάτες που θέλουν δωρεάν συγκοινωνίες για να μας τσακίσουν όλους! Δεν έχουν δικαίωμα οι κυβερνώντες και τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ με τις βίλες και τα κότερα να χρησιμοποιούν τα ίδια ψεύτικα-κατασκευασμένα «στοιχεία» κάθε φορά που επιτίθενται σε ένα κλάδο με μισθούς των 1.200 και 1.500 €. Ξέρουμε ότι θέλουν να διασπάσουν τους εργαζόμενους για να μας οδηγήσουν όλους στην «εξίσωση» των 700 € και της ελαστικής, ανασφάλιστης εργασίας. Αυτοί απειλούν να καταθέσουν μηνυτήριες αναφορές για την πολιτική έκφραση και το κάλεσμα σε κοινωνικό αγώνα. Σε λίγο θα μηνύουν οι εργολάβοι όσους καλούν τον κόσμο να μην ψηφίσει τα κόμματα του Μνημονίου για … διαφυγόντα κέρδη!

Οι μηνύσεις και η ποινικοποίηση δεν μας κάμπτουν - μαζική πολιτική μαχητική απάντηση! Οι αγώνες είναι μέρος της λύσης

Μπροστά στο ογκούμενο κίνημα ανυπακοής η κυβέρνηση αναδιπλώνεται μερικώς και προσπαθεί να ελιχθεί. Η άρνηση πληρωμής εισιτηρίου νομοθετείται σαν πταίσμα αντί για πλημμέλημα που είχε αρχικά εξαγγελθεί ενώ ανακοινώνονται μέτρα μειωμένου εισιτηρίου για κοινωνικές ομάδες και μειώσεις τιμών κάποιων διοδίων.


ΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ, ΟΧΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ

Η λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών με τα κριτήρια της κερδοφορίας, της ανταγωνιστικότητας, του μικρότερου κόστους γίνεται σε βάρος της ποιότητας, της εξυπηρέτησης, της κάλυψης των αναγκών της μετακίνησης, των εργασιακών δικαιωμάτων. Οι συγκοινωνίες πρέπει να επιδοτούνται από τους φόρους, όπως και η παιδεία, η υγεία, και να παρέχονται δωρεάν. Η μετακίνηση και η πλήρης κάλυψη όλων των περιοχών με ποιοτικές, γρήγορες, συχνές, αξιόπιστες, δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες είναι δικαίωμα των εργαζόμενων και κάθε πολίτη. Είναι μέσο και τρόπος για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό, το περιβαλλοντικό πρόβλημα και έχει άμεση συνάρτηση με την ποιότητα της ζωής μας στο λεκανοπέδιο.


ΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ




  • Οι συγκοινωνίες είναι δημόσιο αγαθό και όχι εμπόρευμα. Αποτελεί δικαίωμα η ελεύθερη μετακίνηση όλων όσοι χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ, που είναι κατά κανόνα τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα (εργαζόμενοι και άνεργοι, νέοι και συνταξιούχοι, νοικοκυρές και μετανάστες). Δωρεάν μετακίνηση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Στην εποχή της ελαστικής απασχόλησης, της σπαστής βάρδιας και των ευέλικτων ωραρίων που «ξεχειλώνουν» τη ζωή μας δεν υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες μετακίνησης για εργασία. Η δωρεάν μετακίνηση είναι δικαίωμα όλων είτε ο σκοπός της είναι η εργασία, είτε η μόρφωση, η διασκέδαση, οι κοινωνικές σχέσεις, αφού όλα είναι ανθρώπινες ανάγκες. Το κράτος ήδη παρέχει δωρεάν μετακίνηση σε αρκετές ομάδες ανθρώπων και όχι μόνο με κοινωνικά κριτήρια, αλλά και με λογική «ημετέρων» σε «ευπαθείς» κοινωνικές ομάδες όπως: Αστυνομικοί και μέλη της Αστυνομικής Ακαδημίας, Ειδικοί Φρουροί και Συνοριακοί Φύλακες, καθώς και το πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Πυροσβέστες και μέλη της Πυροσβεστικής Ακαδημίας. Προσωπικό και δόκιμοι του Λιμενικού Σώματος. Προσωπικό Ελληνικής Αγροφυλακής. Οι Βουλευτές και Ευρωβουλευτές. «Γιατί αυτοί και όχι και εμείς;»


  • Οι πραγματικοί «μπαταχτσήδες» των ΜΜΜ είναι η ίδια η κυβέρνηση. Οι οφειλές υπουργείων στους δημόσιους οργανισμούς ΜΜΜ είναι συνολικά 825, 83 εκ. €!


  • Την ίδια περίοδο που η κυβέρνηση μιλά για τα χρέη των δημόσιων συγκοινωνιών, επιδοτεί τις ιδιωτικές εταιρείες συγκοινωνιών-μεταφορών (ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ, Αεροπορικές, πλοία της γραμμής κ.α.) με δυσανάλογα ποσά Μάλιστα η επιδότηση για το 2010 του ιδιωτικού ΟΑΣΘ που διαθέτει 600 λεωφορεία ήταν 111,822 εκ. €, ενώ του δημόσιου ΟΑΣΑ με επταπλάσιο μέγεθος (2.100 λεωφορεία, περίπου 300 τρόλεϊ και συρμούς τρένων) η επιδότηση ήταν μόλις 114,413 εκ. €


  • Η κυβέρνηση ενώ αυξάνει τα εισιτήρια με την πρόφαση της αύξησης εσόδων χαρίζει τεράστια ποσά σε τράπεζες και κεφάλαιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η είσπραξη της ΕΘΕΛ από εισιτήρια και κάρτες για το 2010 ήταν περίπου 1 δισ. €, ποσό που θα μπορούσε να καλυφτεί, όταν τα λεφτά που δόθηκαν μόνο στις τράπεζες από το 2008 και μετά ήταν 78 δις €


  • Μπορεί να υπάρξει τώρα Δωρεάν Μετακίνηση. Το δικαίωμα στη δωρεάν μετακίνηση, έχουν αναγνωρίσει και εφαρμόσει κατά καιρούς διάφοροι φορείς και κυβερνήσεις ενώ σήμερα δωρεάν μετακινήσεις κάνουν αρκετοί δήμοι με τα λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας.


  • Με το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο λεκανοπέδιο η δωρεάν μετακίνηση με τα ΜΜΜ θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των δρόμων και σε γρηγορότερες μετακινήσεις, γιατί θα αποτρέπει από τη χρήση του Ι.Χ.. Θα γλιτώσει ελεύθερους χώρους από τη μετατροπή τους σε πάρκινγκ. Θα βοηθήσει, στη μείωση των ρύπων και θα συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος.

Διεκδικούμε δημόσιες / ποιοτικές / δωρεάν συγκοινωνίες




  • Αλληλεγγύη μεταξύ των επιβατών. Είμαστε πολλοί, μπορούμε να επιβάλλουμε το δίκιο!


  • Να μην πληρώσουν οι εργαζόμενοι το χρέος και την κρίση. Να πληρώσουν την κρίση αυτοί που τη δημιούργησαν!


  • Κοινός αγώνας επιβατών και εργαζομένων στα ΜΜΜ.


  • Κοινή δράση των σωματείων, φορέων, επιτροπών κατοίκων, κινήσεων και σχημάτων που αντιστέκονται.


  • Να οικοδομήσουμε σε κάθε γειτονιά, σε κάθε περιοχή τις αναγκαίες μορφές λαϊκής αυτοοργάνωσης και αγώνα. Λαϊκές επιτροπές και συνελεύσεις που θα συμβάλλουν στη δημιουργία των αναγκαίων κοινωνικών και πολιτικών όρων μετατροπής του κινήματος ανυπακοής σε κίνημα ρήξης και ανατροπής με τις αντιλαϊκές πολιτικές κυβέρνησης/ΕΕ/ΔΝΤ και της ίδιας της κυβέρνησης.


Στην καμπάνια για δημόσιες – δωρεάν – ποιοτικές συγκοινωνίες μέχρι τώρα συμμετέχουν οι κινήσεις : Αγωνιστική Κίνηση «Αντί-ΘΕΣΕΙΣ», Αγία Βαρβάρα Ανεξάρτητη Κίνηση Αριστερών Πεντέλης Ανταρσία στο Λιμάνι του Πειραιά Ανυπόταχτη Πετρούπολη Αριστερή Κίνηση Περιστερίου Αριστερή Παρέμβαση Πολιτών Βύρωνα Εκτός Σχεδίου – Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία Εκτός των Τειχών – Αριστερή Ριζοσπαστική Δημοτική Κίνηση Αμαρουσίου Μαχόμενη Αριστερή Δύναμη Ανατροπής Δάφνης-Υμηττού Μια Πόλη Ανάποδα – Αριστερή Παρέμβαση στους δρόμους της Νέας Σμύρνης Πρωτοβουλία Κατοίκων στα Νότια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου